Jak wykorzystać zdjęcie produktowe dla marketingu?
W jaki sposób skutecznie zachęcić kontrahenta do zakupu towaru lub skorzystania z usługi? Przemówić do niego za pomocą obrazu. Badania wskazują, że stare powiedzenie, głoszące, że jeden obraz jest w stanie przekazać więcej niż tysiąc słów, jest jak w najwyższym stopniu słuszne, przede wszystkim w czasach dzisiejszych, kiedy kultura obrazkowa dominowała powierzchnia publiczną i stanowi kluczową formę przekazu nie wyłącznie reklamowego. Interesujące zdjęcie użyte w reklamie błyskawicznie zwraca szczególną uwagę potencjalnego klienta, a od zainteresowania do zakupu droga nie jest zbyt długa, w następstwie tego fotografia reklamowa jest powszechnie używanym sposobem uatrakcyjnienia przekazu, a w co niektórych sytuacjach stanowi najważniejszy nośnik wiadomości o produkcie. Konsument dowiaduje się z reklamowego zdjęcia więcej, aniżeli oznajmiłyby mu zgrabne zdania ulokowane w opisie dołączonym do produktu – ANCHOR. Choć fotografia jest statycznym obrazem, mieszczony przez nią przekaz odznacza się niekiedy niezwykłą dynamiką. I oczywiście o to chodzi w fachowej reklamie.
Categories: Reklama