Newsy
  • 21.03.19
  • Za tydzień zostaną usunięte postaci, które nie złożyły zapisu w regulaminowym czasie. Lista
  • 20.03.19
  • Kolejna audycja forumowego radia już w niedzielę 24.03 o 15. Ślijcie do prowadzącego pytania jakie chcecie zadać Natace i wpadajcie osobiście.
  • 18.03.19
  • Na forumowym fanpage'u pojawiło się głosowanie na postać z filmu, o której ciekawostki będą pojawiać się w przyszłym tygodniu.
  • 14.03.19
  • Możecie wziąć udział w tworzeniu mapy krainy.
  • 14.03.19
  • Nastąpiła zmiana w leczeniu ran - teraz rany goją się same powyżej 80 HP. A dla tych którzy potrzebują medyka, już wkrótce na fabule pojawi się nowy NPC.
Fabuła
  • Odnaleziona dwórka
  • Seth w czasie polowania w Oazie napotkał intrygującą lwicę.
  • Zaginiona lwica
  • Moyo przebywając w Krzewiastym Zagajniku z dwójką lwic, rozpacza po zniknięciu Uy.
  • Obcy pod Lwią Skałą
  • Nieznajomy lampart zjawił się w Kamiennym Kręgu, gdzie znajduje się Shani z dziećmi.
  • Niebezpieczne znalezisko
  • W Wyjących Grotach Rea i Haki natknęli się na znajome zwłoki.
  • Przychodnia w Dżungli
  • Chore i ranne postacie mogą uzyskać pomoc u medyka, który osiedlił się w Dżungli.
  • Niech żyje Legion!
  • Grupa zwierząt pod przywództwem Maer'vu przejmuje Góry i Dolinę w swoje władanie.
  • Negocjacje na ziemi niczyjej
  • Ragir i Tib w eskorcie członków swoich stad prowadzą rozmowy pokojowe na Bagnie.
  • Kolejny poród
  • Nefthis z przybranym dzieckiem schroniła się w Oazie. Lada chwila jej rodzina powiększy się o troje maluchów.
  • Audiencja u Wodza
  • Mane trafił do Ukrytej Jaskini, siedziby Wodza, który stoi na czele intrygi toczącej się w krainie.
  • Poród w Małej Jaskini
  • Jinamizi urodziła dwoje lwiątek. Ich ojcem jest nieżyjący już Nazmir.

Pierworodni przywódca: Tib

Zła Ziemia przywódca: Ragir

Legion Seta przywódca: Maer'vu

x
Suwak
Pustkowia Dżungla Wodospad Wulkan Pustynia Oaza Góry Dolina Jezioro Cmentarz Ciernisko Kanion Wąwóz Wodopój Upendi Termitiery Bagna Lwia Skała Drzewo Kilimandżaro Las Sawanna

Leksykon Duchów

Zebrane są tutaj informacje dotyczące fizycznego i duchowego zdrowia postaci oraz niezbędne dla szamanów listy chorób oraz leczniczych ziół.
Awatar użytkownika
Athastan
Mówca Praojców
Mówca Praojców
Posty: 97
Gatunek: Lew
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 14 sie 2015
Krzepa: 30
Zręczność: 50
Percepcja: 70
Duch: 50
Kontakt:

Leksykon Duchów

#1

Post autor: Athastan » 02 mar 2019, 23:08

Duchy są nieodłącznym elementem wielu historii i legend. W naszym forumowym świecie również jest ich sporo, jednak są to 'legendy' które nie rzadko mają wpływ na fabułę, z którymi można dyskutować i od których można również czasem oberwać po łbie. Dlatego warto zapoznać się choćby z ogólnymi ich charakterystykami:

Duch właściwy - w forumowym znaczeniu tego słowa jest to pośmiertna forma osoby niegdyś żyjącej, zachowująca jej ogólny wygląd zewnętrzny, cechy charakteru, pamięć, głos, ect. Jest wolny od większości ograniczeń dotyczących żywych postaci, jednak istnieją inne, wiążące go reguły, zależne od rodzaju.



Rodzaje Duchów:

Nie wchodzące w interakcję:

Duchy (z) Gwiazd, mieszkańcy Gwieździstej Krainy

- Są to Przodkowie, którzy zaznają już wiecznej szczęśliwości po drugiej stronie nocnego nieba, wśród gwiazd. Są to duchy które załatwiły już wszystkie swoje ziemskie sprawy, nie żywiące już do nikogo urazy i nienawiści. Zazwyczaj zajmują się swoimi tajemniczymi, niepojętymi dla śmiertelników sprawami, choć czasem spoglądają życzliwie na tych wciąż przebywających na ziemi i szturchną to czy owo w trybach rzeczywistości by wspomóc tych, których wspierają.

Bezgwiezdni, Duchy (z) Otchłani
- Stanowią oni zbieraninę najgorszych zbrodniarzy, niegodziwców, okrutników i wypaczeńców, którzy za popełnione zbrodnie została na wieki zesłana w ciemność i lodowate zimno pozbawionej gwiazd otchłani. Są to duchy przepełnione nienawiścią i niezwykle mściwe, a przy tym często także niezwykle przebiegłe. Na szczęście dla śmiertelnych, również one nie mają możliwości bezpośredniego ingerowania w świat żywych.

Wchodzące w interakcję:

Duchy przy postaciach

Stróże
- Najczęściej zmarli członkowie rodziny, zazwyczaj z poprzedniego pokolenia, czasami bardzo bliscy przyjaciele osoby której stróżują. Nie posiadają mocy sprawczej, ale mogą służyć tym, którzy są pod ich opieką dobrą radą, pouczającą historią czy szeroko pojętym wsparciem psychicznym i emocjonalnym.
Mogą bez przeszkód komunikować się z osobami którym stróżują, a także pojawiać się w ich otoczeniu w widzialnej formie, choć to, czy zostaną dostrzeżone częściowo zależy od dobrej woli i nastawienia postronnych.

Opętujące
- Duchy mszczące się, najczęściej za śmierć własną lub członka rodziny, choć nie istnieje pod tym względem wyłączność. Ich charaktery mogą być różne, w zależności od tego czy są mścicielami działającymi w słusznej sprawie, czy duchami szubrawców w pełni zasługujących na swój los, działającymi z żądzy zemsty. Łączy je jedno - są wrogie wobec osoby będącej obiektem opętania, co objawia się zaburzaniem jej postrzegania rzeczywistości bądź też nawet okresowym przejmowaniem władzy nad ciałem swojej ofiary (choć nie mogą go w tedy znacząco uszkodzić), aczkolwiek mogą także rozpowiadać, prawdziwe lub zmyślone informacje o życiu i działaniach swego nosiciela. Reguły dotyczące ich ukazywania się obcym są identyczne jak w wypadku Stróżów.

Duchy przedmiotów
- Istoty 'strzegące' jakiegoś konkretnego przedmiotu, ważnego dla nich za życia, lub takiego, do którego zostały przykute odpowiednim rytuałem. Kontakt z nimi jest znacznie łatwiej uzyskać, gdy dotyka się obiektu ich zainteresowania, choć mogą także pojawiać się w jego otoczeniu. Zazwyczaj nie dysponują one zbyt wielką mocą, aczkolwiek większość potrafi zsyłać wizje, a niektóre również klątwy.

Duchy miejsc

- Manifestują się w miejscach, które były im bliskie za życia, jak jaskinie w których mieszkały czy ulubione zakątki w których spędzały wolny czas, choć nierzadko pojawiają się w miejscu swej śmierci. Te pierwsze zazwyczaj bywają dosyć przyjazne i chętne do rozmowy, natomiast w wypadku drugich lepiej zachować ostrożność, zaś biada tym, którzy dopuszczą się tam profanacji! Ich możliwość są podobne jak w wypadku duchów przedmiotów, mogą być również wypędzone z zajmowanej lokacji przez osobę odpowiednio do tego wyszkoloną.

Wolne duchy
- Nieśmiertelne pozostałości istot niegdyś żywych, które włóczą się po świecie bez jakiegokolwiek celu czy kierunku. Nikt nie wie, co zatrzymuje je na ziemi, ale pod względem mocy są one najsłabsze ze wszystkich duchów. Nie posiadają praktycznie żadnego wpływu na świat czy osoby na nim żyjące, a samo nawiązanie z nimi kontaktu wymaga odpowiednich umiejętności i pewnych przygotowań.


Oprócz Duchów na forum występują również istoty zwane Demonami. Tak jak ich pierwowzory, pochodzące z wierzeń Czarnego Lądu (afrykańskich) są one bardzo różnorodne i pełnią rozmaite funkcje. W znaczącej większość przypadków nie mają one wpływu na fabułę, przed oczyma postaci pojawiają się więc stosunkowo rzadko. Jako że są to istoty, które nigdy nie były żywymi stworzeniami, bramy Gwieździstej Krainy są przed nimi zamknięte - stąd więc ich ogólna niechęć do świata żywych, i z tego też powodu kontakty z nimi nie należą do najmądrzejszych posunięć i zasadniczo kończą się one źle, na wiele sposobów.
Są to byty w które wcielają się Mistrzowie Gry, użytkownicy (za wyjątkiem specjalnych pozwoleń) nie mają możliwość kierowania poczynaniami istot tego typu.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość