Newsy
  • 26.05.19
  • Życzymy wszystkiego dobrego mamom i z okazji ich święta wprowadzamy program 5+ na każde lwiątko.
  • 22.05.19
  • Dział Rzeka Królów został przeniesiony do terenów niczyich. Do LZ należą tylko tematy Przejście oraz Kąpielisko.
  • 19.05.19
  • Na forumowym fanpage'u rozpoczął się tydzień Kovu
  • 19.05.19
  • Wprowadzona zostaje zasada, że obrazek w podpisie nie powinien być wyższy niż 300 px, a cały podpis nie wyższy niż 350 px ze względu na słabą czytelność na małych ekranach. Prosimy o dostosowanie swoich podpisów.
  • 19.05.19
  • Ogłaszamy konkurs plastyczny na wizerunek Wodza.
Fabuła
  • Złoziemskie podboje
  • Złoziemcy po przejęciu Doliny Wichrów urządzają się na nowych terenach.
  • Śledztwo
  • Kanclerz postanowił zająć się sprawą tajemniczych zaginięć lwic na Lwiej Ziemi. Wciąż brak wieści o Jasmin i Alexandrze.
  • Towarzysz królowej
  • Pojawienie się Berghi w okolicy Lwiej Ziemi wzbudziło czujność strażników. Tymczasem uzurpatorka znalazła nowego sprzymierzeńca.
  • Niespodziewana śmierć
  • Jedno z dzieci Setha i Nefthis zmarło z powodu nieznanej choroby.
  • Sługa Legionu
  • Enasalin zabrała okaleczonego Tamu na tereny stadne.
  • Porwanie
  • Młoda siostrzenica kanclerza pozostaje w rękach Herolda. Wódz może wykorzystać ją przeciwko Lwiej Ziemi.

Lwia Ziemia przywódcy: Athastan, Tib

Zła Ziemia przywódca: Ragir

Legion Seta przywódca: Maer'vu

x
Suwak
Lwia Skała Wodopój Las Kanion Termitiery Jezioro ZZ Wulkan Góry LS Jaskinie Kilimandżaro Upendi Drzewo życia Wielki Wodospad https://krollewpbf.pl/viewforum.php?f=47 Oaza Ruiny Pustynia Ciernisko Cmentarz Pole bitwy Zarośla Bagno Słone jezioro Gejzery Góry ZZ Wielka woda Jezioro szmaragdowe Jezioro flamingów Kaskada Grobowiec Image Map Rzeka Wąwóz Dżungla Pustkowia Równina Rzeka 2 Sawanna 2 Rzeka 3 Las namorzynowy Dolina wichrów Nadrzecze Dolina LS Drzewo życia Image Map Sawanna LZ Lupa

Leksykon Duchów

Zebrane są tutaj informacje dotyczące fizycznego i duchowego zdrowia postaci oraz niezbędne dla szamanów listy chorób oraz leczniczych ziół.

Awatar użytkownika
Athastan
Kanclerz
Kanclerz
Posty: 144
Gatunek: Lew
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 14 sie 2015
Krzepa: 30
Zręczność: 50
Percepcja: 70
Duch: 51
Kontakt:

Leksykon Duchów

#1

Post autor: Athastan » 02 mar 2019, 23:08

Duchy są nieodłącznym elementem wielu historii i legend. W naszym forumowym świecie również jest ich sporo, jednak są to 'legendy' które nie rzadko mają wpływ na fabułę, z którymi można dyskutować i od których można również czasem oberwać po łbie. Dlatego warto zapoznać się choćby z ogólnymi ich charakterystykami:

Duch właściwy - w forumowym znaczeniu tego słowa jest to pośmiertna forma osoby niegdyś żyjącej, zachowująca jej ogólny wygląd zewnętrzny, cechy charakteru, pamięć, głos, ect. Jest wolny od większości ograniczeń dotyczących żywych postaci, jednak istnieją inne, wiążące go reguły, zależne od rodzaju.



Rodzaje Duchów:

Nie wchodzące w interakcję:

Duchy (z) Gwiazd, mieszkańcy Gwieździstej Krainy

- Są to Przodkowie, którzy zaznają już wiecznej szczęśliwości po drugiej stronie nocnego nieba, wśród gwiazd. Są to duchy które załatwiły już wszystkie swoje ziemskie sprawy, nie żywiące już do nikogo urazy i nienawiści. Zazwyczaj zajmują się swoimi tajemniczymi, niepojętymi dla śmiertelników sprawami, choć czasem spoglądają życzliwie na tych wciąż przebywających na ziemi i szturchną to czy owo w trybach rzeczywistości by wspomóc tych, których wspierają.

Bezgwiezdni, Duchy (z) Otchłani
- Stanowią oni zbieraninę najgorszych zbrodniarzy, niegodziwców, okrutników i wypaczeńców, którzy za popełnione zbrodnie została na wieki zesłana w ciemność i lodowate zimno pozbawionej gwiazd otchłani. Są to duchy przepełnione nienawiścią i niezwykle mściwe, a przy tym często także niezwykle przebiegłe. Na szczęście dla śmiertelnych, również one nie mają możliwości bezpośredniego ingerowania w świat żywych.

Wchodzące w interakcję:

Duchy przy postaciach

Stróże
- Najczęściej zmarli członkowie rodziny, zazwyczaj z poprzedniego pokolenia, czasami bardzo bliscy przyjaciele osoby której stróżują. Nie posiadają mocy sprawczej, ale mogą służyć tym, którzy są pod ich opieką dobrą radą, pouczającą historią czy szeroko pojętym wsparciem psychicznym i emocjonalnym.
Mogą bez przeszkód komunikować się z osobami którym stróżują, a także pojawiać się w ich otoczeniu w widzialnej formie, choć to, czy zostaną dostrzeżone częściowo zależy od dobrej woli i nastawienia postronnych.

Opętujące
- Duchy mszczące się, najczęściej za śmierć własną lub członka rodziny, choć nie istnieje pod tym względem wyłączność. Ich charaktery mogą być różne, w zależności od tego czy są mścicielami działającymi w słusznej sprawie, czy duchami szubrawców w pełni zasługujących na swój los, działającymi z żądzy zemsty. Łączy je jedno - są wrogie wobec osoby będącej obiektem opętania, co objawia się zaburzaniem jej postrzegania rzeczywistości bądź też nawet okresowym przejmowaniem władzy nad ciałem swojej ofiary (choć nie mogą go w tedy znacząco uszkodzić), aczkolwiek mogą także rozpowiadać, prawdziwe lub zmyślone informacje o życiu i działaniach swego nosiciela. Reguły dotyczące ich ukazywania się obcym są identyczne jak w wypadku Stróżów.

Duchy przedmiotów
- Istoty 'strzegące' jakiegoś konkretnego przedmiotu, ważnego dla nich za życia, lub takiego, do którego zostały przykute odpowiednim rytuałem. Kontakt z nimi jest znacznie łatwiej uzyskać, gdy dotyka się obiektu ich zainteresowania, choć mogą także pojawiać się w jego otoczeniu. Zazwyczaj nie dysponują one zbyt wielką mocą, aczkolwiek większość potrafi zsyłać wizje, a niektóre również klątwy.

Duchy miejsc

- Manifestują się w miejscach, które były im bliskie za życia, jak jaskinie w których mieszkały czy ulubione zakątki w których spędzały wolny czas, choć nierzadko pojawiają się w miejscu swej śmierci. Te pierwsze zazwyczaj bywają dosyć przyjazne i chętne do rozmowy, natomiast w wypadku drugich lepiej zachować ostrożność, zaś biada tym, którzy dopuszczą się tam profanacji! Ich możliwość są podobne jak w wypadku duchów przedmiotów, mogą być również wypędzone z zajmowanej lokacji przez osobę odpowiednio do tego wyszkoloną.

Wolne duchy
- Nieśmiertelne pozostałości istot niegdyś żywych, które włóczą się po świecie bez jakiegokolwiek celu czy kierunku. Nikt nie wie, co zatrzymuje je na ziemi, ale pod względem mocy są one najsłabsze ze wszystkich duchów. Nie posiadają praktycznie żadnego wpływu na świat czy osoby na nim żyjące, a samo nawiązanie z nimi kontaktu wymaga odpowiednich umiejętności i pewnych przygotowań.


Oprócz Duchów na forum występują również istoty zwane Demonami. Tak jak ich pierwowzory, pochodzące z wierzeń Czarnego Lądu (afrykańskich) są one bardzo różnorodne i pełnią rozmaite funkcje. W znaczącej większość przypadków nie mają one wpływu na fabułę, przed oczyma postaci pojawiają się więc stosunkowo rzadko. Jako że są to istoty, które nigdy nie były żywymi stworzeniami, bramy Gwieździstej Krainy są przed nimi zamknięte - stąd więc ich ogólna niechęć do świata żywych, i z tego też powodu kontakty z nimi nie należą do najmądrzejszych posunięć i zasadniczo kończą się one źle, na wiele sposobów.
Są to byty w które wcielają się Mistrzowie Gry, użytkownicy (za wyjątkiem specjalnych pozwoleń) nie mają możliwość kierowania poczynaniami istot tego typu.

Odpowiedz

Wróć do „Szamanizm”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość