Newsy
  • 22.06.21
  • Postaciom z zaakceptowaną Kartą Postaci przypominamy o obowiązku rozdzielenia sobie umiejętności w tym temacie. Więcej o umiejętnościach można poczytać w dziale mechanika
  • 15.06.21
  • Drodzy gracze. Forum znów jest otwarte. Zapraszamy do zapoznania się ze zmianami :) Wszystkie postacie muszą zrobić nowe KP, ale nie martwcie się, bo dotychczas zdobyte doświadczenie zostanie przeliczone na nowy system.
  • 15.06.21
  • Nastąpiły zmiany w administracji. Witamy Enasalin w roli głównego admina
Fabuła
    • Życie powraca do krainy
    • Kilka lwów, które przetrwały ostatni rok były widziane nad Urwiskiem, przywracając nadzieję na odnowę Krainy.
    • Wiele zmieniło się w krainie przez ostatni rok
    • > Po najeździe nieznanych napastników zapanował chaos w krainie. Dotychczasowe stada przestały istnieć a wiele osobników zaginęło. Nie sposób powiedzieć czy ich dziedzictwo przetrwa czy też nowe grupy zamieszkają wolne tereny.
    • > Zakątek Przodków, skąd do świata napływała magia, został zniszczony. Era magii w krainie się skończyła i cuda wykraczające poza moc szamanów mogą już nigdy nie być widziane przez śmiertelników.
Stada

przywódca:

przywódca:

przywódca:

x
Suwak
Lwia Skała Wodopój Las Kanion Termitiery Jezioro ZZ Wulkan Góry LS Jaskinie Kilimandżaro Upendi Drzewo życia Wielki Wodospad Zakątek Przodków Oaza Ruiny Pustynia Ciernisko Cmentarz Pole bitwy Zarośla Bagno Słone jezioro Gejzery Góry ZZ Wielka woda Jezioro szmaragdowe Jezioro flamingów Kaskada Grobowiec Rzeka Wąwóz Dżungla Pustkowia Równina Rzeka 2 Sawanna 2 Rzeka 3 Las namorzynowy Dolina wichrów Nadrzecze Dolina LS Drzewo życia Sawanna LZ Lupa Skała Wolności Wschodnia Oaza Wydmy Las MB Jezioro MB

Błogosławieństwa i Klątwy

Awatar użytkownika
Praojciec
Posty: 147
Gatunek: Lew
Płeć: Samiec
Autorzy obrazków: Alfred Brehm
Kontakt:

Błogosławieństwa i Klątwy

#1

Post autor: Praojciec » 15 cze 2021, 15:00

Podstawowe:

Błogosławieństwo młodego
Niech nam rośnie zdrowo i szczęśliwie, Przodkowie będą spoglądać na tego brzdąca przychylnym okiem. W świecie bez badań okresowych, szczepionek i ustawowego systemu opieki dziennej to naprawdę się przydaje…
Nakładanie: Woda Księżycowa + zioła zależne od inwencji szamana
Działanie: Przodkowie czuwają… a MG o tym pamięta.

Błogosławieństwo pary młodej
...ogłaszam was tedy Lwem i Lwicą. - słabo to brzmi? Cóż, zapewne każdy szaman ma swój arsenał tekstów na takowe okazje. Albo wymyśla coś na poczekaniu. W każdym razie, młodej parze na nowej drodze życia przyda się zapewne kilka szczęśliwych zbiegów okoliczności.
Nakładanie: Woda Księżycowa + zioła zależne od inwencji szamana
Działanie: Przodkowie czuwają… a MG o tym pamięta.

Błogosławieństwo Wzrostu

Gwiazdy i ich mieszkańcy kontrolują wszak wszelkie cykle przyrody… dlaczego by więc nie poprosić ich o nieco bujniejsze krzaczki psoralii? Albo marulowy urodzaj?
Nakładanie: Żywokost + zioła zależne od inwencji szamana
Działanie: W pobłogosławionej lokalizacji wszyscy alchemicy mogą zbierać podwójne ilości zasobów. Efekt utrzymuje się przez tydzień.

Błogosławieństwo Obfitości

Mistyczne moce nie muszą się ograniczać jedynie do prozdrowotnych ziółek. Także inne rośliny plenią się zdecydowanie bujniej… i czy tej saletry też zrobiło się nagle jakby więcej?
Nakładanie: Żywokost + zioła zależne od inwencji szamana
Działanie: W pobłogosławionej lokalizacji wszyscy tropiciele mogą zbierać podwójne ilości zasobów. Efekt utrzymuje się przez tydzień

Błogosławieństwo Łowców

Szaman jest w stanie ubłagać u opiekunów Kręgu Życia obfitość zwierzyny na okolicznych terenach. Dobry szaman potrafi tak pokadzić, by mięsko było określonego gatunku i niosło ze sobą dodatkowe niespodzianki. Pozytywne rzecz jasna.
Nakładanie: Werbena + zioła zależne od inwencji szamana
Działanie: Wyruszający na polowanie łowcy zawsze znajdują wymarzoną zwierzynę, mają również przy tym szansę znaleźć kilka przydatnych drobnostek

Ukazanie Ducha
Chcesz porozmawiać z babcią? No to do dna – zaraz ją zobaczysz. W ramach bonusu również Gwiazdy i wszystkich swoich Przodków aż do dnia stworzenia.
Nakładanie: Kora Sandałowca + zioła zależne od inwencji szamana
Działanie: Osoba pozbawiona zdolności szamańskich widzi duchy i może się z nimi komunikować. Działanie trwa jedną akcję ( do opuszczenia tematu)… następnie pojawiają się skutki uboczne. Do wyboru, do koloru.



Zaawansowane:


Aura Wojownika
Szczęście sprzyja odważnym. A kto ma dobre kontakty z szamanem, temu prócz odwagi sprzyjają jeszcze siły wyższe. W walce na śmierć i życie taka pomoc zdecydowanie się przydaje.
Nakładanie: Silna Krew + Pnącze Cakoon + zioła zależne od inwencji szamana
Działanie: +1 do sześciu pierwszych rzutów na kostkach na czas kolejnej walki. A po zakończonej walce niezależnie od wyniku -10 HP, organizm ma jednak swoje ograniczenia. Może być przyczyną zgonu.

Aura Twórcy
Pod życzliwym spojrzeniem mistrza wszystko idzie jakby lepiej. A gdy z zaświatów spoziera przyjaźnie kilka setek oczu? Cóż, dzieją się cuda.
Nakładanie: Silna Krew + Korzeń Vilkakory + zioła zależne od inwencji szamana
Działanie: Przedstawiciel każdej specjalności może wytwarzać produkty jak gdyby miał klasę wyżej niż w rzeczywistości. Działa jednorazowo

Aura Wędrowca

Musisz, ale naprawdę musisz gdzieś dojść, i to szybko? Najlepiej na wczoraj? Odpowiednie modły mogą sprawić, że twoje ścieżki będą prostsze niż wynikało by to z praw geografii. Nie pytaj, jak to działa…
Nakładanie: Gwiaździsty Mech + Biała Szałwia+ zioła zależne od inwencji szamana
Działanie: Postać jednorazowo, w ciągu jednego może pokonać odległość dwukrotnie większą, niż by to wynikało z jej kondycji. Kolejne dwa dni mają jednak zasięg zredukowany o połowę – magia nie zastąpi solidnego odpoczynku.

Aura Sukcesora
Łapiesz w lot to, co próbuje przekazać ci mistrz, lepiej pamiętasz, czego się nauczyłeś i wymagasz mniejsze liczby powtórzeń, by opanować daną czynność. Prawdziwa łaska dla każdego czeladnika.
Nakładanie: Iskra + Wiciokrzew + zioła zależne od inwencji szamana
Działanie: Zwiększa ilość doświadczenia uzyskiwanego z akcji. Działa przez tydzień, lub do końca rozpoczętej akcji, jeśli ta należy do któregoś z dłuższych rodzajów.

Aura Pościgu
Od niepamiętnych czasów większość kultur zgodnie uznaje, iż między ścigającym a ściganym nawiązuje się specyficzna więź o wręcz mistycznym charakterze. A skoro tak, to i szaman może tu wsadzić swoje trzy grosze…
Nakładanie: Woda Księżycowa + Kora Sandałowca + zioła zależne od inwencji szamana
Działanie: +1 do pierwszych trzech rzutów do zdolności tropiciela/skradania.

Aura Negacji
Wrogi szaman zbyt skutecznie wspiera swoich wojowników? A może po prostu chwilowo masz dość duchów, albo pragniesz zapewnić, że najbliższa narada będzie wolna od obserwatorów z zaświatów? Rozdzielenie planów egzystencji to dość drastyczna metoda… ale działa.
Nakładanie: Piołun + Cedr + zioła zależne od inwencji szamana
Działanie: Blokuje pojawianie się duchów, używanie zdolności szamańskich i działanie opartych o magię artefaktów w jednym temacie. Musi posiadać jakąś fizyczną manifestację – magiczny krąg, ryty czy odpowiednio spreparowany posążek, po zniszczeniu którego przestaje działać ze skutkiem natychmiastowym. Każdy szaman na poziomie 2 i wyższym przebywając w objętej lokacji jest w stanie bezbłędnie wskazać fizyczny symbol o który opiera się rytuał.
Czas trwania – jedna akcja.

Przysięga Krwi
Mistyczny pakt zawierany przez honorowe istoty chcące dowieść prawdziwości i wagi swych słów, nad którego nierozerwalnością czuwają potężne siły spoza tego świata. Raz związanej nie da się anulować, i czasem nawet śmierć nie zwalnia z jej przestrzegania...
Nakładanie: Krew obydwu stron składających przysięgę + Voacanga
Działanie: Po godziwym opróżnieniu naczynia ze zmieszanej krwi (wypicie, wlanie do rzeki czy w piaski pustyni) przysięga zaczyna obowiązywać, przy czym każde słowo wypowiedziane podczas jej składania rozumiane jest dosłownie. Ważnie zawartej nie da się anulować, choć przy jej składaniu można określić termin po którym przestaje obowiązywać. Krzywoprzysiężca może spodziewać się odwetu ze strony mściwego ducha, ze wszystkimi tego faktu konsekwencjami.


Klątwy:

Klątwa Roju
Komary, moskity, meszki, osy, kleszcze i błonkówki – wszystko co drobne, lata i najczęściej również kąsa nagle upodobało sobie Twoją obecność. W jaskini, na środku pustyni i zaraz po kąpieli. Żeby to jeszcze były jakieś chrupiące żuczki, ale nie, sama brzęcząca drobnica.
Nakładanie: 2x zioła zależne od inwencji szamana
Działanie: Postaci towarzyszy zawsze rój owadów działający na nerwy jej samej i wszystkim w otoczeniu.

Klątwa Zgnilizny
Znowu się zaśmierdło? Ale przecież to mięso z porannego polowania, kilka godzin temu jeszcze biegało. W dodatku to czwarty raz w tym tygodniu…
Nakładanie: 2x zioła zależne od inwencji szamana
Działanie: Wszystko co spożywa postać naznaczone jest dla jej zmysłów wyraźnym smakiem i fetorem zgnilizny, pleśni i rozkładu. W zależności od samozaparcia postaci, klątwa może zaowocować niedożywieniem lub zatruciem pokarmowym.

Klątwa Chłodu
Zimno. Przeraźliwie, cholerne zimno docierające aż do szpiku kości. I co z tego że leżąc na słońcu nabawiłeś się pomimo futra oparzeń, a znajomy rzemieślnik niemal wyciągnął Cię z ogniska – dalej zapewne wonniejesz wędzonką. Świat spowił nagle mróz i szron, tyle że nawet się nie błyszczy.
Nakładanie: 2x zioła zależne od inwencji szamana
Działanie: Postać odczuwa przejmujące, dotkliwe zimno, zmuszające ją do sprawdzania kolejnych nieskutecznych sposobów rozgrzania się. Zewnętrzny obserwator może stwierdzić że temperatura jej ciała jest faktycznie nieco niższa niż być powinna, ale nie jest to stan grożący hipotermią.

Klątwa Ciemności

Masz czasem tak, że gdy zbyt szybko podniesiesz się łapy zaczyna Ci się kręcić w głowie, a przed oczyma widzisz mroczki? No to teraz wyobraź sobie, że coś takiego zaczyna Ci się przydarzać znacznie częściej, bez żadnego wyraźnego powodu i w najmniej wskazanym momencie.
Nakładanie: 2x zioła zależne od inwencji szamana
Działanie: Co jakiś czas postać dostaje chwilowego zamroczenia połączonego z zawrotami głowy, niezależnie od wykonywanej aktualnie czynności i mającej miejsce dookoła sytuacji.

Klątwa Głosów

Każdy szaman słyszy czasem głosy, większość z nich zresztą całkiem dobrze sobie z tym radzi. Nie jesteś szamanem? Cóż, w takim razie możesz zacząć się niepokoić.
Nakładanie: 2x zioła zależne od inwencji szamana
Działanie: Postać słyszy w swojej głowie głosy, najczęściej grożące mu, roztaczające ponure wizje mające go czekać za życia lub po śmierci, albo namawiające go do szeroko pojętych złych uczynków… choć nie jest jakaś żelazna reguła.

Klątwa Głodu
Oby ziemia ta zeschła i spękała, strumienie wypełniło błoto i sól, a cała zwierzyna odeszła, i aby nikt nie ostał się na niej żaden z jej mieszkańców…
Nakładanie: 3x zioła zależne od inwencji szamana
Działanie: W obrębie danego terenu roślinność obsycha, zwierzyna trafia się rzadziej i jest wyraźnie chudsza, a by zebrać jakiekolwiek materiał trzeba wyrzucić kostką 6.

Klątwa Zagubienia

I drogi ich odtąd zawiłe i kręte będą, bowiem na ziemiach, po których wędrowców nie prowadzą Gwiazdy, każdy zbłądzić musi...
Nakładanie: 3x zioła zależne od inwencji szamana
Działanie: Wyruszając z terenu objętego klątwą liczba możliwych do pokonania kratek jest zmniejszona tymczasowo o połowę.



Celem udzielenia błogosławieństwa, szaman musi mieć fizyczny kontakt (3) lub znajdować się w jednym temacie z błogosławionym (5).
Celem rzucenia klątwy na osobę, szaman musi znajdować się z nią w jednym temacie, bądź posiadać coś, co go z nią wiąże – kępkę futra, fragment pancerza albo rodzeństwo z jednego miotu.
Celem rzucenia klątwy na teren, szaman musi mieć kontakt z pochodzącą z niego ziemią – na miejscu lub przez kogoś specjalnie w tym celu przyniesioną.

Odpowiedz

Wróć do „Zasoby”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość