Newsy
  • 11.02.21
  • Zapraszamy do wzięcia udziału w evencie walentynkowym. Szczegóły tutaj
  • 22.01.21
  • Zapraszamy do zabrania głosu w sprawie eventu forumowego
  • 21.01.21
  • Audycja z Tako już jest wrzucona na YT
  • 24.12.20
  • Wesołych Świąt!
  • 22.12.20
  • Powstał system biomów zastępujący umiejętności stadne
  • 19.12.20
  • Wprowadzono zmiany w systemie przyznawania PD. Szczegóły tutaj
  • 13.12.20
  • Audycja z Ganju już jest gotowa do odsłuchania na naszym kanale YT
  • 06.12.20
  • Prezenty na Secret Santa już czekają tutaj
  • 05.12.20
  • Postacią Miesiąca została Laishia
  • 20.11.20
  • Mamy już nocny styl
Fabuła
  • Ciężki poród
  • Sekhmet, księżniczka nieistniejącej już Oazy, jest w ciężkim stanie. Czy uda się uratować ją i jej potomstwo?
  • Na ratunek królowej
  • Ciężko ranna Lyanna pojawiła się z dala od rodzinnego stada. Z pomocą ruszył jej dawny przywódca Szkarłatnych.
  • Problemów Szkarłatnych ciąg dalszy
  • Tajemnicze wydarzenia w Dolinie Wichrów. Czy po nich SG otworzy szkołę pływania?
  • Ucieczka Lwioziemców
  • Stado uciekło spod Lwiej Skały aby szukać bezpiecznego schronienia na Sawannie. W tym czasie główny stadny szaman został porwany
  • Szkolenie na złola
  • Młody lew został przekabacony na ciemną stronę mocy
  • Koniec Oazy
  • Pustynia opustoszała, gdy stado Faraona odeszło w zapomnienie
  • Intruzi w MB
  • Na terenie Mrocznego Bractwa pojawił się Berko, oferujący młodym wielką moc.
Stada

Lwia Ziemia przywódca: Tib

x
Suwak
Lwia Skała Wodopój Las Kanion Termitiery Jezioro ZZ Wulkan Góry LS Jaskinie Kilimandżaro Upendi Drzewo życia Wielki Wodospad Zakątek Przodków Oaza Ruiny Pustynia Ciernisko Cmentarz Pole bitwy Zarośla Bagno Słone jezioro Gejzery Góry ZZ Wielka woda Jezioro szmaragdowe Jezioro flamingów Kaskada Grobowiec Rzeka Wąwóz Dżungla Pustkowia Równina Rzeka 2 Sawanna 2 Rzeka 3 Las namorzynowy Dolina wichrów Nadrzecze Dolina LS Drzewo życia Sawanna LZ Lupa Skała Wolności Wschodnia Oaza Wydmy Las MB Jezioro MB

Rozwój postaci

Tutaj znajdują się dokładne informacje odnośnie istniejących na forum mechanik. Ich szczegółowa znajomość nie jest konieczna dla gracza a zawarte tutaj wiadomości są wytycznymi dla MG i źródłem informacji w wypadku gdy coś jest niejasne.

Awatar użytkownika
Tamu
Posty: 66
Gatunek: Lew
Data urodzenia: 21 cze 2017
Krzepa: 30
Zręczność: 60
Percepcja: 60
Autorzy obrazków: Enasalin
Kontakt:

Rozwój postaci

#1

Post autor: Tamu » 23 paź 2018, 18:19

Jak pewnie zdążyliście się zorientować te średnie 50 punktów współczynnika to dosyć mało. Dlatego oferujemy kilka sposobów ich rozwijania:

Pierwszy, podstawowy, to po prostu korzystanie z nich. Działa to na prostej zasadzie, jeśli w trakcie wątku postać zdawała testy z użyciem danego współczynnika, bądź z jej postów jasno wynikało, że mocno go wykorzystuje, to na koniec takiego wątku MG może przydzielić takiej postaci 1 - 10 Punkt Doświadczenia Krzepy/Zręczności/Percepcji. Za 20 takich punktów zwiększamy nasz współczynnik o jeden. Każdy kolejny zdobywany punkt statystyki kosztuje o dwa PD więcej, tzn. 20, 22, 24... itd.W jednej akcji możemy zdobyć punkty do różnych współczynników. Wydaje się to małą liczbą, ale należy pamiętać, że będą nabijać się właściwie automatycznie.

System przyznawania PDków za akcje z MG.
Ilość uzyskanego PD jest zależna od ilości sukcesów w testach danej statystyki:

- test przegrany (0 sukcesów) - 0 PD
- test przegrany (1 sukces) - 1 PD
- test wygrany (2 sukcesy) - 2 PD
- test wygrany (3 sukcesy) - 3 PD

Niżej są podane dwa wyjątki w których liczba zdobywanego PD różni się.
Osoba zadająca rany otrzymuje następujące ilości PD :

- rana lekka - 3 PD
- rana ciężka - 6 PD
- rana krytyczna - 9 PD

Testy wnikliwości* oceniane są w następujący sposób:
- test przegrany (0 sukcesów) - 0 PD
- test przegrany (1 sukces) - 3 PD
- test wygrany (2 sukcesy) - 6 PD
- test wygrany (3 sukcesy) - 9 PD

*-testy wnikliwości mogą być wykonywane przez graczy przeciwko NPC. Wygranie testu pozwalana na poznanie ukrytych intencji danego NPC.

Należy pamiętać, że postać zbiera punkty doświadczenia oddzielnie dla każdego współczynnika.

Drugą metodą jest znalezienie sobie mentora. Czyli postaci, która posiada przynajmniej 5 punktów więcej od nas w danym współczynniku. Po rozegraniu wątku treningowego z taką postacią, MG może nam zwiększyć współczynnik o odpowiednią wartość, nie przekraczającą maksymalnej ilości punktów jaką można zdobyć. Nasz mentor otrzymuje 3-krotność PD za każdy punkt statystyki jaki zyska jego uczeń dzięki szkoleniu. Na przykład jeżeli na skutek szkolenia Zręczność ucznia wzrośnie o 2 punkty to jego nauczyciel otrzymuje 6 PD Zręczności.
Każda postać może mieć po 1 mentorze odpowiedzialnym za dany atrybut.
Ilość punktów statystyk możliwa do zdobycia dzięki pomocy mentora zależy od różnicy wartości atrybutu pomiędzy mistrzem a jego uczniem. Jest ona ustalana przed rozpoczęciem treningu i nie wpływają na nie modyfikatory wynikające z mikstur i posiadanego ekwipunku.

- 5 - 9 pkt - 1 punkt statystyk
-10 - 16 pkt – 2 punkty statystyk
-17 - 24 pkt – 3 punkty statystyk
-25 - 34 pkt - 4 punkty statystyk
-35 pkt i więcej – 5 punkty statystyk

Uwaga: Wystarczy rozegrać jedną sesję szkoleniową, aby zdobyć komplet uczonych statystyk, jednak:
- Sesja musi jasno pokazywać jaka statystyka jest trenowana.
- Jakoś szkolenia będzie wyżej oceniana niż ilość postów.
- MG w razie, gdy uzna, że dane szkolenie nie było przeprowadzane dokładnie może zmniejszyć pulę zdobytego PD oraz szkolonej statystyki.

Trzecią metodą są wszelkiego rodzaju akcje specjalne, większe fabularne misje prowadzone przez MG, w których bierze udział najczęściej kilku graczy. (Nie dotyczy polowań) Za wykonanie takiej misji otrzymują 5 - 90 punktów doświadczenia do wybranych przez siebie statystyk oraz jakieś inne warte zachodu nagrody (np. artefakty). Polowania można odbywać w odstępie 2 tygodni od zakończenia ostatniego.

Czwarta metoda to trening na fabule bez udziału MG.
Po rozegraniu wątku gracz może poprosić MG o przejrzenie postów. W zależności od podjętych działań pula możliwych do zdobycia PD wynosi:

Krzepy: 0 - 20
Zręczności: 0 - 20
Percepcji: 0 - 20

Maksymalną ilość punktów jaką można uzyskać dla danej statystyki to: 75 dla Zręczności i Percepcji, natomiast maksymalna wartość Krzepy jest o 5 punktów większa od maksymalnej wartości dla danego gatunku.
Na przykład: gepard może zacząć grę z krzepą na poziomie 35 a na skutek akcji podnieść wartość tej statystyki do 40 punktów.

Przypominam o rozróżnieniu:
20 Punktów Doświadczenia Krzepy/Zręczności/Percepcji - 1 Punkt Krzepy/Zręczności/Percepcji

Edytowano 19.12.2020

Odpowiedz

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość