Newsy
  • 19.03.20
  • Informujemy, że Tamu zrezygnował z roli Mistrza Gry
  • 14.03.20
  • Audycja z Ilangą już dostępna do odsłuchania na Youtube
  • 10.03.20
  • Pojawiła się uaktualniona lista grywalnych gatunków z umiejętnościami
  • 04.03.20
  • Postacią Miesiąca została Lyanna
  • 17.02.20
  • Miss forum została Nataka, a Misterem Kayaba. Gratulujemy zwycięzcom.
Fabuła
  • Wyprawa Nany
  • Hieny poszukujące sposobu na zdjęcie klątwy ze swoich ziem dotarły na tereny Szkarłatnych.
  • Posłaniec królowej
  • Gepard z byłego Królestwa Końca Burzy w końcu doczekał się audiencji u lwioziemskiego Kanclerza.
  • Duchowe śledztwo
  • Szamanka Hiraeth i towarzyszący jej szakal udali się na Pogorzelisko w celu zbadania duchowej klątwy ciążącej na terenach klanu hien.
  • Szalony intruz
  • Na tereny Mrocznego Bractwa przypałętał się lew mający nie po kolei w głowie, a za nim dwie inne lwice.
  • Medyk w Republice
  • Budujące sie nowe stado włączyło w swoje szeregi oryksa medyczkę.
  • Walka w Kaskadzie
  • Szkarłatni nie tolerują intruzów na swym terenie, o czym tragicznie przekonał się Lilith.
x
Suwak
Lwia Skała Wodopój Las Kanion Termitiery Jezioro ZZ Wulkan Góry LS Jaskinie Kilimandżaro Upendi Drzewo życia Wielki Wodospad Zakątek Przodków Oaza Ruiny Pustynia Ciernisko Cmentarz Pole bitwy Zarośla Bagno Słone jezioro Gejzery Góry ZZ Wielka woda Jezioro szmaragdowe Jezioro flamingów Kaskada Grobowiec Rzeka Wąwóz Dżungla Pustkowia Równina Rzeka 2 Sawanna 2 Rzeka 3 Las namorzynowy Dolina wichrów Nadrzecze Dolina LS Drzewo życia Sawanna LZ Lupa Skała Wolności Wschodnia Oaza Wydmy Las MB Jezioro MB

Grywalne gatunki

Jeśli właśnie zaczynasz swoją przygodę z forum, tutaj odnajdziesz wszystkie informacje niezbędne do rozpoczęcia gry oraz zapisy.
>ZAPISY<

Awatar użytkownika
Askari
Posty: 101
Gatunek: lew
Płeć: Samica
Data urodzenia: 28 sie 2014
Krzepa: 60
Zręczność: 50
Percepcja: 40
Autorzy obrazków: Shimyur
Kontakt:

Grywalne gatunki

#1

Post autor: Askari » 10 mar 2020, 18:58

Poniżej znajduje się spis gatunków spośród których może wybierać gracz. Każdemu gatunkowi przysługuje odpowiedni ilość punków statystyk do rozdania, w nawiasach obok podana została maksymalna ilość punktów krzepy jakie może posiadać przedstawiciel danego gatunku. Minimalna ilość zręczności i percepcji wynosi:
  • 30 - dla gatunków posiadających 130 lub więcej punktów statystyk do rozdania
  • 20-dla gatunków posiadających mniej niż 130 punktów statystyk do rozdania


Kotowate:
Lew: 150 (70)

Lampart:140 (65)
Król dżungli
Dzięki naturalnemu przystosowaniu do życia w dżungli, lamparty potrafią lepiej wykorzystywać tam swoje umiejętności. Wrodzona umiejętność wspinania się na drzewa pozwala skryć się w cieniu i z zaskoczenia dopaść niczego niespodziewającą się ofiarę. Także na twardym gruncie łatwiej im jest się poruszać niż innym zwierzętom, a w mroku puszczy widzą więcej niż inni, dlatego zawsze otrzymują bonus +5 do zręczności i +5 do percepcji gdy znajdują się na swym terenie.

Gepard:130 (35)
Niedościgniony
Smukła sylwetka geparda oraz maskujące cętki są doskonałym przystosowaniem do życia na sawannie. Dzięki muskularnym, zwinnym łapom oraz opływowym kształtom ciała jest wprost stworzony do biegu. Gepard polega przede wszystkim na swej szybkości oraz bystrym wzroku. Na otwartym terenie może w pełni wykorzystać swoje możliwości, więc jego zręczność zwiększa się o 10 podczas ucieczek, pościgów, a także ataku z rozpędu.

Serwal; Złotokot afrykański: 115 (25)
Karakal: 120 (30)
Urodzony łowca
Choć nie dorównują po względem rozmiarów swoim kocim kuzynom, mniejsze kotowate posiadają swoje unikalne umiejętności. Zwinność i długie łapy czynią z nich wspaniałych skoczków, którzy bez większych trudności potrafią przeskoczyć niemal każdą przeszkodę. Wyskakując na wysokość prawie trzech metrów, potrafią nieźle nastraszyć niczego niespodziewającego się przeciwnika. Potrafią nawet schwycić ptaki w locie, przy czym zyskują to tego dodatkowe 10 zręczności i 5 krzepy.

Kot czarnołapy: 90 (15)
Ciche łapy
Najmniejszy wśród kociej rodziny, kot czarnołapy jest ekspertem w ukrywaniu się. Bezszelestny chód pozwala mu niepostrzeżenie zakraść się do ofiary, czy też spełniać się w roli szpiega. Niewielkie rozmiary pozwalają przecisnąć się przez szczeliny i wąskie przejścia, których nie pokonałoby większe zwierzę. Łatwo też może znaleźć kryjówkę, gdzie nikt go nie zauważy. Dzięki swym wrodzonym umiejętnościom do ukrywania się i skradania się, otrzymuje do nich dodatkowe 15 punktów zręczności.

Psowate
Likaon: 115 (30)
Szakal:115 (25)
Lis Rudy; Otocjon: 100 (20)
Tropiciel
Największą zaletą psowatych jest ich czuły nos. Przy jego pomocy są w stanie skuteczniej tropić zwierzynę i odnajdywać ślady. Z tego powodu podczas tropienia i pościgu otrzymują dodatkowe 10 punktów percepcji.

Fenek: 85 (15)
Pustynny lis
Naturalnym środowiskiem fenka jest pustynia. Łatwo zauważyć to w wyglądzie jego ciała, przystosowanym do trudnych pustynnych warunków. Niewielkie ciało i charakterystyczne duże uszy chronią przez przegrzaniem w wysokiej temperaturze, a piaskowe futro zapewnia doskonały kamuflaż. Dzięki temu iż fenek na pustyni czuje się jak ryba w wodzie, otrzymuje on bonus +10 do wszystkich statystyk.

Hienowate:
Krokuta cętkowana:125 (40)
Hiena brunatna: 120 (30)
Hiena pręgowana: 110 (30)
Padlinożercy
Z natury hienowate żyją w zorganizowanych grupach. Współpraca pozwala im lepiej wykorzystać umiejętności, choć radzą sobie też jako samotnicy. Hieny to głównie myśliwi, lecz nie pogardzą także padliną. Z tego powodu nieświeże pożywienie im nie szkodzi, a także są bardziej odporne na wszelkie choroby – mają o 30% mniejsze szanse na zarażenie. Ugryzienie hieny jest bardziej niebezpieczne niż innych zwierząt i do rany zadanej przez hienę zakażenie może wdać się dwa razy szybciej, czyli po 2 tygodniach.

Małpy:
Szympans:130 (45)
Pawian; Mandryl:120 (35)
Zręczne dłonie
Tym co wyróżnia małpy spośród innych zwierząt są przede wszystkim ich chwytne łapy. Z łatwością mogą dzięki nim wspinać się na drzewa, chroniąc się w ten sposób przed drapieżcami. Przy poruszaniu się po drzewach otrzymują dodatkowe 5 zręczności. Wykorzystują swoją zręczność także do czynności manualnych, takich jak wytwarzanie skomplikowanych i wyróżniającym się najlepszą jakością przedmiotów rzemieślniczych. Chwytne palce dodają im 15 punktów zręczności przy wytwarzaniu przedmiotów.

Drobne zwierzęta:
Żeneta; Cyweta; Mangusta(mangusta, mangustowiec, mangustolisek); Wielkoszczur gambijski: 90 (10)
Poszukiwacz
Mniejsze zwierzęta potrafią wszędzie się wcisnąć i łatwo się ukryć. Ze względu na swe rozmiary zamiast bujać w obłokach, pozostają nisko przy ziemi. Ma to także inne zalety poza chowaniem się w trawie – wścibskie i bystre stworzonka ze znacznie większą łatwością odnajdują ukryte przedmioty czy nawet artefakty. Podczas poszukiwań z użyciem percepcji zawsze otrzymują bonus +15, z wyłączeniem poszukiwania ziół.

Surykatka: 80 (10)
Obserwator sawanny
Surykatki jako małe i narażone na wiele niebezpieczeństw stworzonka bardzo mocno polegają na swojej umiejętności szybkiego wykrywania zagrożeń, dlatego podczas wypatrywania otrzymują bonus +10 do percepcji. Dodatkowo dieta surykatek składa się z jadowitych skorpionów, więc dzięki swojej odporności na jad surykatki mają o 20% mniejsze szanse na złapanie choroby.

Zając: 85 (10)
Bliżej natury
Zające dysponują doskonałym słuchem i czujnym wzrokiem. Wysoka spostrzegawczość pozwala z daleka wykryć zagrożenie czy czającego się w pobliżu napastnika, by w porę uniknąć niebezpieczeństwa. Spędzając całe dnie wśród traw, zające łatwiej potrafią znaleźć co cenniejsze zioła, dlatego przy ich poszukiwaniach otrzymują +10 do percepcji. Ich długie i przystosowane do biegu łapy sprawiają, że zając dostaje +10 do zręczności podczas ucieczki.

Ratel: 100 (30)
Twardy jak miodożer
Ratele są słynne ze swojej zaciekłości i wytrzymałości. Nieprzyjemny zapach wydzielany w razie zagrożenia skutecznie odstrasza tych, których nie zraziła wcześniej ich nieustraszona natura, a gruba skóra rateli pozwala im na wyjadanie miodu prosto z ula bez obaw o pogryzienie. Podczas otrzymywania obrażeń dostają + 10 do krzepy. Na dodatek ich wrodzona odporność daje im 20% więcej odporności na wszelkie choroby.

Kopytne:
Gnu pręgowane: 140 (60)
Kudu; Oryks: 140 (55)
Zebra: 140 (60)
Szarża
Roślinożercy, choć w łańcuchu pokarmowym zajmują dość niską pozycję, nie są wcale tak bezbronni jak by się mogło wydawać. Ciężkie kopytne mogą zrobić niebezpieczny użytek ze swoich atutów kiedy poczują się zagrożone, i nikt nie chciałby znaleźć się wtedy na linii ich twardych kopyt i ostrych rogów.
Podczas ataku z rozpędu otrzymują +10 krzepy i -5 zręczności. Przeciwnik może zostać potraktowany rogami lub stratowany.

Gazela Thomsona:120 (40)
Impala; Okapi: 130 (50)
Dik-dik: 80 (15)
Natura ofiary
Roślinożercy przyzwyczajeni są do bezustannej czujności. Zaraz po urodzeniu potrafią już biegać i uciekać przed drapieżnikami, a wysoka spostrzegawczość pozwala z daleka wykryć zagrożenie czy czającego się w pobliżu napastnika, by w porę uniknąć niebezpieczeństwa, dlatego roślinożercy w czasie testów na zagrożenie otrzymują +10 percepcji, a przy ucieczce +10 zręczności.

Dromader 140 (55)
Pustynny survival
Wielbłądy są naturalnie przystosowane do życia na pustyni, gdzie otrzymują bonus +5 do każdych statystyk. Dodatkowo specyficzna budowa ciała pozwala wielbłądowi wędrować godzinami bez potrzeby zatrzymania chociażby na uzupełnienie płynów, dlatego może on przebyć o 50% większą odległość.

Guziec: 120 (40)
Dzikacz leśny: 130 (40)
Dzikan rzeczny; Dzikan zaroślowy: 110 (30)
Nos w ziemi
Świniowate, oprócz naturalnej odporności na jad węży oraz ostrych szabli, które mogą posłużyć im za obronę, posiadają także doskonały węch. Z racji tego, że całe życie spędzają ryjąc w ziemi w poszukiwaniu najsmaczniejszych bulw, świniowate otrzymują +10 do percepcji przy poszukiwaniu ziół oraz tropieniu.

Ptaki:
Wszystkie ptaki - Lot - Ptaki spośród wszystkich innych zwierząt posiadają unikalną umiejętność latania. Dzięki temu mogą pokonywać o 50% więcej odległości niż zwierzęta poruszające się po lądzie.


Wojownik zbrojny:125(40)
Płomykówka: 120 (30)
Wojownik wspaniały; Orzeł przedni:115(30)
Orłosęp; Uszatka mauretańska:115 (25)
Sekretarz: 105 (20)
Sokół:90 (20)
Ptak drapieżny
Ptaki drapieżne są doskonale przystosowane do wypatrywania nawet najmniejszych szczegółów w swoim otoczeniu. Doskonały wzrok i szerokie pole widzenia pozwalają dostrzec znacznie więcej, dlatego podczas lotu ptaki drapieżne otrzymują dodatkowe +15 punktów percepcji oraz +5 punktów zręczności podczas pikowania.

Marabut afrykański:125(30)
Sęp afrykański:110 (25)
Padlinożerca
Sępy to głównie padlinożercy. Z daleka potrafią wyczuć czekająca na nich pyszną padlinę, a zgniłe mięso im nie straszne. Z racji swoich odpornych żołądków sępy mają o 40% mniejsze szanse na zarażenie. Z racji zaprawienia w poszukiwaniu jedzenia, sęp otrzymuje bonus +10 do percepcji w locie.

Dzioborożec: 90 (15)
Kruk srokaty: 80 (10)
[Dziwnogon: 75 (10)
Wszechstronnosć
Małe ptaki również radzą sobie na swój sposób. Nie tylko niepozornie nie zwracają swoją obecnością uwagi wielkich zwierząt, ale dzięki swojej zmyślności potrafią zawsze znaleźć rozwiązanie każdego problemu - otrzymują +5 percepcji i +5 zręczności przy wykonywaniu czynności. W przeciwieństwie do swoich większych ptasich kuzynów nie mają tak wyczulonych zmysłów, ale lot dalej zapewnia im przewagę +5 do percepcji.

Gady:
Pyton południowoafrykański: 100 (30)
Zaskroniec zwyczajny: [85 (15)
Odporność na jad
Gady na pierwszy rzut oka zazwyczaj kojarzone są z niebezpieczeństwem. Kto wie czy jakiś wąż akurat nie czai się wśród zarośli gotów dopaść swą ofiarę. Choć same nie są jadowite, węże są znacznie bardziej odporne na wszelkie trucizny i jad innych zwierząt, przez co otrzymują tylko połowę zadawanych przez nie obrażeń. Dodatkowo węże dzięki zaletom swojej budowy i specyficznym poruszaniu się otrzymują +10 zręczności podczas skradania się.

Waran białogardły: 120 (40)
Zabójcze ugryzienie
Waran białogardły to największa jaszczurka Afryki. Już samo ugryzienie ostrych zębów bywa bardzo niebezpieczne, a co dopiero toksyczna ślina, która sprawia, że z rany po ugryzieniu mogą zakazić się już po tygodniu, a ofiara jest o 20% bardziej podatna na choroby wywołane osłabieniem organizmu.
Obrazek
Bring me the head of the lion king
Let me see the things he's seen.

Odpowiedz

Wróć do „Niezbędnik”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości