Newsy
Fabuła
  • Intruzi w Bractwie
  • Enasalin zaatakowała lamparcicę, która zjawiła się na jej terenie.
  • Próba ucieczki
  • Oślepiony i pozbawiony władzy Maer'vu próbuje wyswobodzić się z niewoli.
  • Kłótnia Lwioziemców
  • Pojawienie się nieznanego kruka na Lwiej Ziemi wywołało podziały między członkami stada.
  • Niebezpieczeństwa pustyni
  • Mimo że burza piaskowa i fatamorgany to nie jedyne zagrożenia czyhające na morzu piasku, pojawiają się na nim zbłąkani wędrowcy.
  • Tragedia w Wąwozie
  • Młody Lwioziemiec popełnił samobójstwo rzucając się z urwiska.
x
Suwak
Lwia Skała Wodopój Las Kanion Termitiery Jezioro ZZ Wulkan Góry LS Jaskinie Kilimandżaro Upendi Drzewo życia Wielki Wodospad Zakątek Przodków Oaza Ruiny Pustynia Ciernisko Cmentarz Pole bitwy Zarośla Bagno Słone jezioro Gejzery Góry ZZ Wielka woda Jezioro szmaragdowe Jezioro flamingów Kaskada Grobowiec Rzeka Wąwóz Dżungla Pustkowia Równina Rzeka 2 Sawanna 2 Rzeka 3 Las namorzynowy Dolina wichrów Nadrzecze Dolina LS Drzewo życia Sawanna LZ Lupa

Królestwo Oazy

Awatar użytkownika
Seth
Faraon
Faraon
Posty: 119
Gatunek: P.Leo
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 06 gru 2015
Krzepa: 55
Zręczność: 60
Percepcja: 35
Autorzy obrazków: Malaika4+ modyfikacje Ja

Królestwo Oazy

#1

Post autor: Seth » 03 wrz 2019, 12:45

.

Wielkie rzeczy swój początek mają niezbyt okazały,
tak jak wydma, usypana jest z wielu niepozornych małych ziaren piasku,
tak też stado swoją potęgę opiera na tworzących ją zwierzętach.




KRÓLESTWO OAZY
Obrazek

Na kartach historii spisany ledwie mamy początek.
Młoda para poddana próbie przez kapryśnych bogów osiedliła się w sporej Oazie na środku pustyni czyniąc z niej dom dla siebie i swego potomstwa. Wychowani w wierze, przeznaczeni sobie Nefthis i Sethnie wiedzieli że z czasem przyjdzie założyć im własne stado, wszak do tego byli przygotowywani większość swojego życia, - każdy ma na tym świecie jakieś zadanie do wypełnienia.
Władzę w stadzie sprawuje Faraon, jego żona jest mu wsparciem, nie oznacza to jednak że nie słucha on głosu ludu, wręcz przeciwnie, nie można stronić od otwartości jeśli chce się być mądrym władcą.


WŁADCA i JEGO PARTNERKA
Seth
Obrazek
Ciemno umaszczony samiec o gładkiej grubej grzywie, którego chłodny wzrok "może zmrozić serce". Imienny patron, bóg ciemności i chaosu idealnie wpasowuje się w jego surową aparycję.
Stonowany, rozważny i opanowany, zaprawiony w boju, nie zna on litości dla wroga, opieką zaś gotowy jest otoczyć wszystko co stanie się częścią jego Królestwa.
Jest silnie związany z tradycjami wyniesionymi z swojego domu i choć religia stanowi kluczowy ich element, obrał drogę wojownika.


Nefthis
Obrazek
Szylkretowa lwica, której uroda natychmiast rzuca się w oczy. Jest osobą pełną godności i dostojności a każdy jej ruch zdaje się być uprzednio zaplanowany by żaden krok nie przyniósł jej wstydu. Wierność zasadom i tradycji mocno zakorzeniła się w sercu Królowej przez co gotowa jest pilnować ich przestrzegania. Czuje się silnie związana ze swoją pozycją społeczną ale podobnie jak oczekuje należytego jej szacunku tak sama stara się okazywać się respekt innym. Dla obcych może wydawać się chłodną i zdystansowaną osobą. Zabiera głos tylko wtedy gdy uważa to za niezbędne.


ObrazekW A R T O Ś C I
Odpowiedzialność i wzajemność- Pierwsza jest fundamentalną wartością wspólnoty, świadomość że każda nasza decyzja niesie ze sobą pożytek lub szkodę dla reszty stada wpajana jest od najmłodszych lat młodym. Druga zaś jest niczym spoiwo, dzięki któremu każdą trudność będzie nam łatwiej pokonać.
W stadzie nikt nie może czuć się sam!

Odwaga - Bez niej ciężko jest stawiać czoła wyzwaniom, życie to nieustanna próba, nikt oczywiście nie wymaga od nas byśmy każdego dnia pokonywali w walce bawoła, bywa czasem że odwaga skryta jest za całkiem prozaicznymi decyzjami.

Otwartość i Sprawiedliwość- Jesteśmy stadem Neutralnym, otwartymi na pokojowo nastawione zwierzęta. Wedle tradycji gospodarz winien udzielić gościom schronienia i pożywienia.
Pamiętać nam należy jednak że zasada ta nie obejmuje osobników działające na szkodę stada, przewinienia zawsze traktowane są zgodnie z ich wagą.


WIARA i ŚWIĘTA

Członkowie stada posiadają w swej religii bogaty panteon bóstw pochodzący ze starożytnej krainy Nilu (skąd również pochodzą Seth i Neftyda). Począwszy od wielkiego boga słońca Ra, przez radosną boginię Hathor, pana umarłych Ozyrysa a na bogu zarazy Reszefie kończąc. Wedle ich wierzeń na początku świata istniał praocean Nun, z którego zrodził się pierwszy bóg Ra. Wielki Ra stworzył kolejne bóstwa, a byli nimi Szu (powietrze) i Tefnut (bogini wody), to z ich związku narodziła się ziemia, czyli Geb i niebo czyli Nut. Kolejne pokolenia bóstw poczyniły kolejne wielkie rzeczy, a za ich sprawą na świcie zapanował maat, czyli porządek. Chaos jednak nie chce dawać za wygraną wdając się w wieczną walkę z równowagą i chcąc zniszczyć maat. Istnienie świata jest zależne od utrzymania maat.
Wierzą w nieśmiertelność duszy, która po śmierci może zostać nagrodzona podróżą na rajską wyspę (jeśli za życia jej właściciel postępował sprawiedliwie) lub skazana na pożarcie przez bestię i ostatecznie nicość. Po śmierci ciało umarłego jest starannie obmywane i przygotowywane do życia po śmierci a potem składane z szacunkiem w grobie. Wierzą oni bowiem, że zmarli widoczni są z ziemi nocą, gdy zalśnią na niebie jako nowe gwiazdy, te zaś, które spadną symbolizują tych, których dusze pożarł Ammut - niszczyciel grzesznych dusz.
Lwy z oazy wierzą, że pierwszymi faraonami byli bogowie a współczesny władca rządzi z woli samego Re.
Niegdyś na tronie zasiadał Ozyrys, który zginął jednak z ręki zawistnego Setha, który poćwiartował go i wrzucił do Nilu. Żonie Ozyrysa udało się jednak go wskrzesić z pomocą Anubisa, który pokazał jej, jak złączyć ciało i je mumifikować. Ze związku Ozyrysa i Izydy narodził się Horus. Ten, gdy dorósł, zaczął domagać się władzy, dlatego władza została podzielona: Ra władał niebem, Ozyrys Duat, czyli światem podziemnym, a Horus Ziemią.



Ceremonia Skorpiona
Każdy godzien wojownik musi udowodnić swą dojrzałość jedność z pustynią, w celu tym przejść musi ceremonię, w której jego wytrzymałość zostanie sprawdzona.


Rangi i ich zdolności:
I. Młode /Nowicjusz - Małoletni, bądź nowi członkowie, którzy dopiero zaczynają poznawać tajniki.

II. Wojowni - Młode osiągające pełnoletności, oraz Nowicjusze przechodzą próbę "Ceremoni Skorpiona", od tej chwili stają się odporni na jad tych stworzeń. Poznał też prawa Pustyni i wie gdzie znaleźć wodę, niestraszny mu żar słońca, ani chłody nocy.

III.Nomad - Poziom wtajemniczenia wzrasta, jego wiedza obejmuje florę i wie gdzie odnaleźć pustynne zioła, zna też ich zastosowanie.

IV. Kapłan - Opiekuńczym duchem kapłanów jest sam Ra, wzrok sokoła zapewnia im dodatkowy rzut w czasie zbioru ziół.
( przy braku sukcesu, lub gdy nie odpowiadają mu dwa sukcesy może rzucić ponownie, musi zaakceptować wynik dodatkowego rzutu.)

V. Faraon- Jest niczym duch samej pustyni, potrafi ukryć swą obecność i pozostać niewidocznym, pod warunkiem że nie był obserwowany, lub kryjówka była uszykowana przed pojawieniem się obserwatora na terenie.

królestwo oazy
zręczność +1
Naszyjnik Stadny:
+ 1 Zręczności

___________
źródła Wikipedia

Odpowiedz

Wróć do „Opisy stad”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości